Storstädning

När hade du en riktig storstädning senast? Och då menar jag inte att du både dammsög OCH våttorkade golven utan en riktigt gammeldags. En sådan som ens mormor eller farmor gjorde när de sopade golv och väggar och putsade alla rutor i fönsterna och torkade listerna och tog ut alla böcker och vände ut och in på garderober.

Jag tror att det kan vara bra med en riktigt storstädning ibland, passa på att göra av med saker som man egentligen inte behöver. Jag är bra på att rensa ut men var ska jag sedan göra av allt? Kläderna kan ju alltid skänkas bort om de är i det skicket men resten? Böcker, porslin, tidningar och allt annat som kommer från igenstans?

Turligt nog för mig nu så har jag ett arbete där jag kan "dumpa" rätt mycket "bra att ha saker".

Men dessa böcker? Vad ska jag göra med dessa böcker? Jag får ångest och kalla fötter och blir halvblank.... phu

Kommentarer
Postat av: Bimbo Boy

Du kan ha en loppmarknad. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback