Sommarens uppdrag

Jag har givit mig själv ett uppdrag, jag ska läsa alla böcker om Kay Scarpetta av Patricia Cornwell.
Eftersom jag har så dåligt minne så kommer jag aldrig ihåg vilka böcker jag har läst men det ska det bli ändrig på nu. Jag ska påbörja mitt Kay Scarpetta maraton!

Kay Scarpetta är rättsöverläkare i Virginia, hennes städiga följeslagare är Pete Marino... hans grad inom polisen varierar beroende på vem som är hans chef. Pete är inte den lättaste att ha och göra med och han rättar inte in sig i ledet för att det ska vara smidigt. Kays systerdotter Lucy är smart och utnyttjar sina kunskaper för att nå dit hon vill, inga utmaningar är förstora för henne och de samarbetar ofta i olika fall.


1. Den osynlige
2. Indicier
3. Allt som återstår
4. Kuslig likhet
5. Kroppsspråk
6. Offer utan namn
7. Dunkla vatten - läst
8. Dödlig smitta
9. Eldens öga
10. Mörkrets makt - läst
11. Sista utvägen - läst
12. Flyga fula fluga
13. Dödligt spår - läst
14. Rovdjuret

Uppdrag 1: Boka bok 1 på biblioteket !

Kommentarer
Postat av: Bimbo Boy

Kul att du skrivit igen! :D Hoppas det kommer fler inlägg snart.

Postat av: Helena

Vilket superbra uppdrag du givit dig själv. Jag har läst alla böckerna och är en sann Scarpetta-anhängare :)

2007-09-04 @ 08:32:56
URL: http://nippertippan.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback