Lite blandat

Ja, vad kan man säga? Man kan lära sig mycket från böcker. Tex att Björn Afzelius skrev en sång om Olof Palme. En länk hittar du här http://artists.letssingit.com/bjorn-afzelius-pa-master-olofs-tid-sllxt4c Dessutom så fick jag veta att J. Edgar Hoover som var chef för FBI eventuellt kan möjligtvis ha varit homosexuell. Mycket kan man lära... vågar jag erkänna att jag inte hade koll på att han var chef för FBI?

Dessutom är Gray´s Anatomy en handbok i anatomi, publicerad i Storbritannien 1858, inte bara en tv-serie. Dock har jag mina funderingar på om det har funnits en tidigare version av samma serie. Någon som vet?

Har ni sett killen som blev fasttejpad av sina mobbare? Vad jag funderar är på hur tidningarna kan fördöma vad de gjorde och sedan visa en bild av händelsen. Är det inte dubbelmoral? Vad ger tidningarna en större rätt att publicera bilden än vad mobbarna hade. Det är väl bara att anta att tidningarna har en större spridning än vad killarna hade med sina bilder vilket innebär att så många fler nu har sett bilden. Dåligt tidningen.. dåligt... tänk efter nästa gång. Ingen vill se sig själv i tidningen i den situationen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback