Funktionshindrade rock



Det finns mycket att läsa om mannen som fått intyg på att han har ett socialmedicinskt  funktionshinder pga sitt intresse för rock. Bör tilläggas att det finns en hörselnedsättning inblandad också (
http://www.aftonbladet.se )

Det är lätt iaf för mig att bli skeptisk när jag läser artiklarna om honom. Här har vi en person som gick på 299 konserter förra året, jag är förvånad bara över att det finns så många. Alla dessa konserter måste kosta en förmögenhet. Det är alltid intressant att fundera över hur alla andra har råd, ni vet de som är ute varje helg eller reser till solen två gånger om året eller för den delen går på 299 konserter och bor i en femma. Hur har karlen råd, även om han jobbar på endel av dem??

? Det har alltid varit problem med jobb för mig, hårdrocken har alltid kommit i första hand. Jag kan inte kompromissa med min livsstil, förklarar han. /.../ Och jag kan inte tänka mig att kompromissa. Hårdrocken är det största för mig.

ur Norra Skåne 070620  http://www.nsk.se/apps/pbcs.dll/articleAID=/20070620/HASSELEHOLM_NYHEDER/106200045

I en intervju i Aftonbladet säger han:  "? Nu betalar arbetsförmedlingen en del av lönen mot att jag får gå klädd som jag vill." Bör tilläggas att han arbetar på en restaurang, jag hoppas verkligen att han inte får klä sig helt som han vill där. Reglerna för restauranger har mer att säga än så förhoppningsvis.

I livet måste man kompromissa så är det. Man får inte alltid som man vill, inte hemma och inte på arbeter. Man är tvungen att följa de regler som finns för sin egen och andras säkerhet, för hygiens skull men även för vanlig bekvämlighets skull. Oavsett hur insönad man är på högklackat så är de inte de mest lämpliga skodonen att bära i ett stall.

Jag förstår att han är nöjd, nu får han ledigt för att åka på konserter och han får klä sig i sina kläder på jobbet och han får spela sin musik. Dessutom så hinner han att öva med de två banden han är medlem i. Låter inte som ett dumt liv. Men jag får väl ta och knega på i mitt eget oavsett om jag vill eller inte.

Kommentarer
Postat av: Matte

Oj oj, vilken lirare. En del utnyttjar verkligen samhälet för att få sitt =)
Vad gäller förskolan. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra, men det får tiden utvisa.
Vad arbetar du med för åldrar?

Postat av: Matte

Jaha, ska man inspireras av nya medarbetare? Inte överglänsa dem så de flyr hem? =)
Du..du läser på i rätt bra takt ser jag. Jag läste precis ut Liza Marklunds - "Röda vargen". Och börjar med någon slags trologi om japanska slagskämpar. "Kudde av gräs" heter första.

2007-06-28 @ 22:06:20
URL: http://glennswebblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback