Lucka 12

Jag har varit uppe halva natten och slagit in de julklapparna nissarna inte hann med eftersom jag skickade hem dem. För att vi ska hinna ikapp så har jag jobbat med nissarna idag. Det är bara några nya ansikten och de har verkligen lärt sig fort så inte ens det kan jag klaga över.

Det är egentligen otroligt vilken mängd paket man kan slå in om man gör det tillsammans. Vi har värsta Fordfabriken här. En delar papper och en slår in. En klipper band, en annan knyter och sätter på etiketter. Han eller hon som klipper papper och snören är i och för sig samma person och den personen ska serva alla borden. Den som är ansvarig för stationerna måste dessutom stanna kvar eller komma tidigare nästa morgon för att förbereda borden så att det bara är att sätta igång.


2000 paket gick iväg idag och vi åt gröt med saftsås. Det är tradition.


Mitt i all inslagning kom Casimir med kusin och mer frukt. Alla nissarna blev som tokiga såklart. Förstår inte vad det är för speciellt med den där kusinen. Han är ju inte närheten av att vara Nick.

Fatta att jag dessutom har gjort av med kameran. Den är bara borta. Nu ska jag gå hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback