Snö i receptet kan jag ordna

Det har snöat här idag... eller det blir vitt på marken men snöar så smått att man inte ser det., snöar det då? Egentligen? Om någon säger att telefonen har ringt, har den ringt då?

Tror inte jag ska fundera vidare på det.

Däremot så tänker jag inte fundera vidare på huruvida jag ska göra Asiatisk nudelsoppa med kräftor.
Det lät inte alls dumt förrän jag läste receptet. ..

Stalkeranna har inte hemma:  platta risnudlar, purjolök, citrongräs, chilifrukt, färsk ingefära, vitlöksklyftor, hönsbuljong, kokosmjölk, fisksås nam pla, lime, maizenaredning, kokta kräftstjärtar, isbergssallad och koriander.

 Stalkeranna har hemma: vatten

När kommer jag att använda fäsk ingefära igen? Måste det vara så underliga saker i recepten? Jag funderar på att byta matidning till en med vanlig mat som jag kan laga nu när jag ska lära mig eller nått. Imorgon ska jag nog göra pizza. Med ananas. Det vet jag var det är. Kan man ha färsk ananas på pizza?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback