De smyger i mörkret...

Förra året var jag på ett möte, en kille som varit nazist men som numera är med i Exit och föreläser kom till en skola och föreläste. Berättade om sitt liv och vad som fick honom att byta sida.. utanför stod polisen på vakt vid dörrarna för att inte vissa element skulle störa mötet.

Jag har en vän som inte längre kan gå med i demontrationståg mot rasismen och nazismen i sin hemstad eftersom elementen hotar att skada hans familj då. Jag har en vän som inte kan säga vem han innerst inne är för då kan han råka illa ut. Jag har många vänner som inte borde få leva enligt dessa element.

Klistermärken med elementens budskap sprider sig i områdena i staden. Men elementens budskap står inte oemotsagda och de finns inte kvar länge.

Dessa element måste smyga under mörka timmer för de syns aldrig trots att nya klistermärken kommer upp. Å andra sidan ser jag heller aldrig de som river ner dem och som målar över dem.


*stoppar klistermärkesrester i fickan och går omärkligt vidare*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback