Batikhäxan och Findus

Om en pojke är en av mina favoriter. Vet inte hur jag lyckades att missa mitt favorituttryck i filmen.. batikhäxa... undra vad batikhäxan hade sagt om Findus tillverkning av fiskpinnar till Kina. Hon hade säkert haft en hel del att säga, å andra sidan hade hon kanske inte haft det problemet eftersom hon är vegetarian.
 
Jag är varken vegetarian eller ätare av Findus fiskpinnar som tur är. Någon måtta på vad företagen tar sig till o vad jag som konsument accepterar får det vara. Fast jag är inte så säker på vad det blir kvar att äta när man valt bort allt som inte känns bra. Översprutade bananer finns det lyckligvis alternativ till men jag kan ju inte leva på ekologiska bananer från andra sidan jordklotet. Närodlade äpplen borde väl också gå bra?

Rättvisemärkt, kravmärkt, mat med fiber, mat med lite socker o salt, mat utan kemiska tillsatser, mat som inte transporterats från andra sidan jordklotet.

Kan man leva på luft och kärlek?

Vem vill starta en affär med bara bra mat i??

Kommentarer
Postat av: Bimbo Boy

Bra mat... Som Viktväktarmat? :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback