Godaste glassen

På Aftonbladet kan man läsa om glasstestet på Cajsa Warg  http://www.cajsawarg.se/ där vaniljglassen med "en innehållsförteckning så lång att den knappt får plats på paketet, och där man hittar bland annat smörolja, stärkelsefruktossirap, emulgerings- och stabiliseringsmedel, och färgämne. " vinner.

I botten ligger glassen från Willys med ett innehåll av mjölkprotein, druvsocker och tillsatser. Låter inte så konstigt i mina öron att den glassen inte får så bra betyg, den innehållsförteckningen låter inte ens som glass.

De glassar som borde fått höga betyg eftersom de enbart innehåller naturliga smakämnen hamnar långt ner på listan.  "- Det händer att kunder klagar över smaken. En man anklagade oss för att fuska, han kunde inte tro att det var äkta vaniljsmak. " Det är alltså inte så lätt att sälja glass som är glass får de erfara på Österhagen Glass i Hjo. http://www.vastsverige.com/templates/product____8971.aspx?prodId=50246

Kommer själv ihåg min smakchock när jag för första gången åt färsk majs. Det smakade väldigt konstigt i jämförelse med burkmajsens om jag var van vid. Någon mer som fått en smakchock?

Riktig päronglass ska inte vara grön förresten!

Kommentarer
Postat av: sven

mmmm glass är gott :) bala jolgubb?? *hihihi* Men det är rätt, det finns en stor skillnad på glass och glass. Vi har ju ätit god glass ihop :)

Postat av: Anna

Vilken färg ska den då va?

Man ska inte läsa innehållsförteckningen. Då kan man inte äta nåt tillslut;)

2008-02-26 @ 15:25:43
URL: http://rosacykel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback