Nyårslöften och solsken

I dag skiner solen är för första gången på mycket länge. Det är ljust ute! Jag går nästan och blir religiös.

Vanligtvis så ger jag inga nyårslöften, det känns som att nyårslöften ofta är av den väldigt jobbiga sorten. Jag förstår inte riktigt det där med att ge sig själv ett löfte om att sluta röka, äta sunt, sluta äta godis eller börja träna när det precis har gått ett helt år och det inte är vad man har sysslat med. Varför skulle man bli bättre på att göra dessa saker bara för att det är ett nytt år? Dessutom så ska man börja göra allt sådant jobbigt dagen efter nyårsafton, det är väl inte den dag som man är mest motiverad precis. Nyårsdagen handlar snarare om att äta godis och kolla film och ta det väldigt lugnt och sova väldigt länge. 

Nyårslöften borde vara roliga, spännande, omtänksamma och utvecklande. Kanske att man börjar med något som man länge velat prova på som att klättra i berg eller att man går och får massage varje månad. Kanske att man går en kurs i franska eller  något annat som kan intressera en.

I år blir det faktiskt ett nyårslöfte, ett löfte som jag hoppas ska bli kul att kolla tillbaka på. Jag lånar idéen om
Ett foto om dagen från Susanne.
http://www.undersolen.se/ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback