Lucka 24

Trådlösuppkoppling och laptop. Teknikens under. Jag finns alltid i en dator nära dig. Julaftonsmorgon.


Allt är inte alltid som man tror.... ibland är det verkligen helt tvätom och övergår de vildaste fantasier.


Ska jag ta det från början?


Barn och fru existerar inte. Det är syster och systerbarn. Han jobbar inte i köket på restaurangen, han hjälpte en kompis. Även en elektriker kan hacka lök, sa han. Han har en gul katt som heter Lussekatten som ligger här bredvid mig och spinner och stugan som vi bor i på hans föräldrars tomt har en öppen spis och här sitter jag o har det skönt. Jag äter gröt och pepparkakor. Och klockan tolv är det julmiddag. Dags för en dusch. När vi kom fram igår så badade vi bastu och idag ska vi ta en slädtur, med renar?? Har aldrig varit med om det... vem har renar hemma?


- - - -


Vilken underbar julafton. Han har verkligen en stor släkt men jag kände mig inte det minsta utanför.

Och nu har jag fått veta hela hans namn också, Nicholas van Sinterklaus. Knepigt namn, förstår att han kallar sig Nick, tydligen kom förfäderna från Holland och har spridit sig över hela jordklotet.

Tycker det låter bekant men kan inte komma på var jag har hört det.


God Jul kära bloggläsare!


Kommentarer
Postat av: sven

*hahaha* ja det är inte lätt att vara Dagmar. =) Så nu skiter hon i att åka till Spanien eller vad??? hur blir fortsättningen??? Vi trogna läsare vill ju veta fortsättningen :)

Postat av: Bimbo Boy

Tack för en underhållande julkalender! ;)

2007-12-27 @ 21:43:49
URL: http://www.bimboboy.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback