O grannarna sjunger

Det är tydligen fler än studenterna som sjunger ikväll. Grannarna passar också på att sjunga och det är ju trevligt att de verkligen kan sjunga också. Jag tror inte att de hade uppskattat om det var jag som sjöng! Men om jag ska vara ärlig så har jag sjungit idag, vi plockade ut gitarren och satt och sjöng under ett träd idag på jobbet. Det var mys.

Den första studenten i min väg dök upp redan i morse på en skranglig cykel med mössan i handen och systemetpåsen på styret. Kommer ihåg när jag skulle iväg och simma och hittade den perfekta påsen till baddräkten, en systemetpåse. Mina föräldrar var inte övertygade om att simklubben skulle uppskatta om jag kom med den. Jag brydde mig inte om var påsen kom ifrån, den hade bara den perfekta storleken.

Studenten nuförtiden påminner mig alltid om när jag var liten och cyklade runt och kollade in vilka som hade björkar och ballonger utanför huset. Nuförtiden finns det studenter som har sin egen DJ med sig på släpet när de åker runt på stan. Det är inte illa.

Årets första myggbett är däremot illa illa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback