Homosexuell?

Peder Lamm var väldigt upprörd för ett tag sedan. Hans röst hade blivit fjollanalyserad i Böglobbyn. Han blir så upprörd att han skickar ett mejl till Böglobbyns reaktion där han blandannat skriver ”Jag undrar vad Olle Palmlöf skulle säga om jag gick ut och kallade honom pedofil eller nekrofil, eller om jag antyder att han tänder på getter?”
 (källa Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,958611,00.html )

Likheten mellan homosexuell och pedofil eller nekrofil för den delen känns otroligt avlägset. Han anser vidare att han pekas ut som homosexuell och att det är en sexuell beskyllning.

Dagen efter har han lugnat ner sig och han vill förtydliga att han inte har något emot homosexuella, han är ingen homofob säger han. Det intressanta är hur viktigt det är för honom att påpeka att han inte är homosexuell. Om han nu inte har något emot homosexuella är det då så farligt om någon skulle tro att han är homosexuell?

Det är så lätt att säga "Jag har inget emot homosexuella" men det verkar vara lika lätt att fortsätta " men jag är hetero". Varför är det så viktigt att tala om det?

Kommentarer
Postat av: Bimbo Boy

Han borde växa upp. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback