Lucka 23

Han är skrämmande. Han ringde mig. Var har han fått mitt hemnummer ifrån? Bara det är en stor fråga. Sedan undrade han om jag ville fira jul med honom.... och jag sa ja. Jag kunde inte hejda mig, jag tänkte inte ens på saken utan bara sa det. JA! Och han sa bra o ta med varma kläder så hämtar jag dig ikväll. Så nu ska jag inte vara hemma och jag vet inte var jag ska. Och hans fru och barn, ska han inte fira med dem? Himmel, tar jag deras pappa ifrån dem?? Jag kan inte åka.


- - - -


Om tio minuter kommer han och jag kommer att stå där nere som den mes jag är. Och jag kommer att skina som en sol för att han är där och jag kommer inte att säga något om hans familj och han kommer inte att nämna den och jag kommer att vara så lycklig för att jag får två dagar med honom.


Är jag en älskarinna? Den andra kvinnan? En slampa?


Nu går jag.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback