Lucka 22

Systerns familj har vinterkräksjukan. Mamma och pappa har vinterkräksjukan så nu är jag övergiven under julen. Jag skulle ha bokat en biljett den 23:e i alla fall! Jag må inte gilla julen men att sitta ensam o glo när jag inte ens hade behövt det, om jag inte hade lyssnat på mamma, det är ingen höjdare! Nu tänker jag gå på promenad i snöfallet. Kanske fryser jag ihjäl eller nått!


- - - - -


Jag frös inte ihjäl. Uppenbarligen! Jag har köpt mat till min tomma kylskåp. Men det blir ingen julmat. Det blir julfrukost. Risgrynsgröt och mjölk och kanel och varm chokladmjölk och marshmallows. Och sedan blir det lasange och hasselbackspotatis med kyckling och chokladpudding till efterrätt. Inte allt på en gång då jag har bara inte bestämt vilket jag ska äta när. Bättre än julmat i alla fall!


Nu ska jag se på tv.


- - - - -


Köpte en mesig harlekinbok också... en sån med jultema.. flera böcker i en liksom... jag blir allt mer pinsam!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback