Fotboll - din pajas!

I förra veckan var jag på fotboll. Det gäller att prova på nya saker och fotbollsmatcher är inget som jag frekvent besöker. Problemet är ju därför att jag inte riktigt hänger med, men till min hjälp hade jag ett gäng åttaåringar som kommenterade matchen och höll mig uppdaterad när det kom till varför det skulle buas, hurras och applåderas.

Domarens insats var inte så populär från något av lagen. Iaf så tror jag inte att tillmälet "pajas" var i positiv bemärkelse även om man kan bli glad av en pajas. Men även jag hade faktiskt valt att döma annorlunda i vissa situationer och då kan jag inte fotboll som sagt. Som domare så bör man kanske också reagera när en spelare blir nedslagen bakifrån... fast jag kan ju ha fel.. särskilt sedan han hade bollen... men jag kan ju ha fel som sagt..

Dessutom så gick nog domarens liv i ulterapid för han var inte så snabb med att blåsa av. När spelarna kom utanför plan och slutade spela så tog det flera sekunder innan han blåste av. Mannan framför mig som höll på andra laget hade många kommentarer om domaren,  han hade dessutom bra röstresurser och höll på att skrämma livet av mig när han skrek offside.

För mig var det problem redan från början, jag visste inte ens vilken färg hemmalaget har men tillslut så kände jag igen en kille som är kompis med en kille som gick i samma klass som mig på gymnasiet en gång. Tur att vi råkade gå i samma klass ;)

På matfronten kan det rapporteras att det med jämna mellanrum spred sig en doft av korv eller snarare av ketchup, förtäran på läktaren var frekvent. Mannen bredvid mig hade med sig egen mat, läsk och jordnötter. Detta fick den lilla tjej på kanske fem år som satt bakom honom att nästan ramlar ner för läktaren eftersom hon kollade in honom varje gång han stoppade en nöt i munnen vilket fick henne att se ut som en tiggande hund. Så voff och haj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback