På rymmen i rymden

Ett flygplan flyger väldigt lågt bland husen och vi vet att det kommer att störta.
När det störtat står jag på balkongen  och jag ser hur två män tar upp ett lik ur
en flod, jag vet att det är något skumt så jag tar ett kort av dem och just då
tittar en av männen upp och ser mig.

Jag vet att jag och min familj ligger illa till och det vi måste fly. Vi får inte tala om
för någon att vi skulle fly eller vart. Och vi hade stora planer, vi skulle fly ut i rymden.

Jag diskuterade med mig själv hur jag skulle göra. Skulle jag lämna min vän ovetande,
skulle jag åka själv o låta min familj stanna på jorden, skulle jag rädda dem genom
att stanna själv och skicka iväg dem.

Sen vaknade jag med världens funderingar på vilket beslut som var det rätta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback