Ett hotell

I natt har jag bott på hotell. Problemen bara hopade sig.

Det började med att jag vaknade och gick ut på hotelltaket i bara nattlinne och
morgonrock. När jag stått där ett tag och kollat väldigt högt upp så kom jag på att
jag inte kunde komma in igen. Så där stod jag på taket o kände mig dum i min
morgonrock. Men jag hade tur för det var  "skiftbyte" så plötsligt öppnades dörren
och det välde ut folk. Vad skulle de på taket att göra egentligen?

Jag sa tack för en kvinna som då svarade att det var en minut i så det var ingen fara.
Jag undrar vad hon menade med det. Väl inne i själva hotellet igen så kunde jag
fortfarande inte komma in på mitt rum så jag skulle gå till receptionen efter hjälp.

I trappan ,som såg ut som en blandning mellan en ramp och en trappa med
heltäckningsmatta och i ett väldigt mjukt material som gjorde att det var som
att gå i ett hopptorn,  träffade jag på en unge som ramlade i trappan. Jag lovade
mamman och alla hennes ungar att jag skulle följa dem till poolen.

OJ! Vilken pool! den var enormt stor o lyxig. Jag stod på en balkong med glasväggar
och kollade ner på den. Den var formad nästan som en åtta och det spelades lugn
musik och dämpad belysning. Jag tänkte att jag också ville bada där så jag gick för
att köpa en baddräckt men i hotellbutiken sålde de bara vinterkläder.

Kommentarer
Postat av: Herr Knöseböse

Låter som ett angenämt hotell.Var låg det?

2006-05-20 @ 15:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback