Min skohistoria

Mina gympaskor gapar. Riktigt ordentligt till och med. Tydligen ger de upp när
det är snö ute. Det är bara att inse att det är dags att förpassa dem till sällare
jaktmarker. Mina skor är på utgående, detta är andra paret som jag tvingas
kassera under en kortare tid.

Mina vinterskor som har varit trogna trotjänare under sex år ungefär gav upp
i januar då sulan sprack. Man blir väldigt blöt om fötterna då kan jag tala om
för er som inte har samma erfarenhet.

Och nu har mina gympaskor av okänd ålder alltså gett upp. Jag har i och för
sig känt att det har varit på gång under en längre tid men hängt kvar vid att de
räcker nu i höst och sen under vintern såklart och då kan jag lika väl använda
dem under våren för då är det ändå så slaskigt.

Som ersättning för de trasiga vinterskorna så letade jag fram mina läderstövlar
från sexan. Det var ett tag sedan kan jag säga utan att nämna exakt nuvarande
ålder men om du halverar pensionsåldern så kommer du i närheten.

Dessa läderstövlar har dock gett mig ett ont knä, jag tillskriver dem det i alla fall,
och de är således inte populära hos mig. Jag har istället ersätt dem med
gympaskor, de som nu är ännu mer trasiga. Tillsammans med ett par tjocka
strumpor så är de nästan som vinterskor! *försöker övertyga mig själv*

Ikväll har jag dock funnit vinterskorna från högstadiet, de ser ut som ett par
gympaskor men är lite tjockare. Får se hur länge de klarar sig.

Tror att det är dags för en skoutrensning! *båvar*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback