Daniel Larsson såklart

Stockholm dag 1

Stockholm är alltid Stockholm, det först som slår en är alla människor och stanken. Efter installation lyckades jag att på egen hand, och förhoppningsvis utan att se alltför skräckslagen ut, att ta tunnebanan med målet att nå Street (marknaden under bron) Jag kom till Eriksdalsbadet. Jag kom också förbi Reaggecafét i Årstaviken som är på SJ-reklamen. Surprise att det var massor med folk där. 

Efter att jag orienterat mig till rätt ställe (där hade planterat i gamla handväskor och hängt på staketet förresten och ställt ut vanliga soffor o fåtöljer ( mysigt men tänk om det är tvestjärtar i dem)) och satt mig för att vänta på min guide så passade jag på att spana efter kändisar. Och rätt som det var så kom Daniel Larsson cyklande förbi! Inte för att jag visste att han hette det då eller vad han varit med i men jag visste precis hur han pratar. Det är inte så lätt att förklara det för en annan person så att de förstår vem man menar. Men jag fick googla när jag kom hem, tur att det finns internet. För dig som nu sitter o river ditt hår så kan jag tala om att han har varit med i bl a Coachen och Strandvaskaren

Sedan tog guiden o jag ett lång promenad. Det var väldigt soligt väder och jag tror att guiden hade solsting för han upprepade hela tiden att han inte visste vart han var. Sedan klättrade vi i berg  och jag fick en guidning av Biblioteksgatan och en fin skylt  ;-) 

Efter att han dragit runt mig i halva Stockholm var både jag o fötterna trötta och vi sa hejdå.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback