Wunderbar Böst

Det finns bara ett väder som kan locka ut mig! SNÖ! Sedan kvittar det som det är ett lätt snöfall med bomullsstora snöflingor, snö på marken men inget snöfallande eller som ikväll; snöflingor små och nålvassa, en vind som gör att det känns som minus 15 och snödrivor som är en halvmeter tjocka.

I min klädkokong har jag det ändå varmt och skönt. Det finns inget bättre än att borra ner fötterna i snödrivorna och försvinna till knäna eller att gå i alldeles orörd snö. Snöänglar är rätt bra de med men inte när det blåser 9 sekundmeter.

Undantag för att - gå - ut - snö är dock blask!


bööst dåligt, om väder, i uttrycket di e bööst = det är dåligt väder (oväder). Kommer från tyskans böse = illa, stygg, dålig

http://www.student.lu.se/~Cie89blg/ordlista.htm

Dagens fy: Går till gubben på bussen som satt på sätet som tillhör barnvagnsplasterna och inte flyttade sig när det kom två barnvagnar.

Veckans miss: Tulpanens dag! Jag älskar tulpaner!

Kommentarer
Postat av: Micke

Är inte detta och föregående inlägg lite motsägelsefulla? ;)

Postat av: Anna

Så sant så sant men jag var inte riktigt vaken då! Funderar på att gå ut o fotografera lite! SNÖ!

2006-01-21 @ 15:46:05
Postat av: Calle

Näääääääääää,snö o kyla e skit..för övrigt betyder bösse bög på danska....hmpf

2006-01-24 @ 13:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback