Stalkerannas julkalender del 21

De tre tanterna hade kommit fram till staden. Trots att de inventerat sina kontakter och sina kontakters kontakter så hade de inte hittat någon de kunde bo hos. De hade istället hyrt in sig på ett B&B som låg ganska centralt. Det var skönt att pusta ut framför brasan efter att han vandrat genom staden i snöstorm. Samtidigt som de satt och tinade upp så sneglade på nyheterna och vädret och insåg att det lovades snö ända fram till annandag jul.


 

-        Det blir mycket snö av det där. Vi kommer att bli insnöade och dö. Jag är säker på det!

-        Det kan jag inte tänka mig! Det är ju mitt i stan.

-        Kan vi göra snögubbar?

 


De andra tittade på Melker, varför Melker ville göra snögubbar kunde de inte förstå. Å andra sidan så sov han och kunde inte hållas ansvarig för sina uttalanden. De lät Melker sova medan de själva planerade sin jakt.


 

-        Var kan man hitta en artist?

-        Där man sjunger?

-        Fast hon sjunger inte längre..

-        Hon kanske har abstinens. Var skulle hon kunna sjunga?

-        På konserthuset? I kyrkan?

-        Mmm… var går man till fler för ställen?

-        Jag vet inte riktigt, någonstans där man minns en person?

-        Hälsokostaffären kanske? Visst stod det att DRAMA åt det där pillret. Du vet de som åkte fast för att de utnyttjade ett känt namna?

-        Åt hon verkligen det då?

-        Ingen aning. Vi får väl chansa och se?

-        Väck den där slumraren så vi kommer igång.

 


Ute snöade det fortfarande men inte lika mycket. Nu seglade istället stora flingor ner mot dem där de gick bredvid varandra. Stan var full med folk som stressade fram med händer fyllda av påsar. Det märktes att det snart var jul.


 

-        Kommer vi hem till jul? frågade Melker plötsligt.

-        Jag vet inte. svarade Casper

-        Men vi måste vara hemma till jul! Melker lät plötsligt desperat. Vi firar alltid jul hos mormor o morfar på landet och alla kommer det. Vi måste hinna hem till jul.

-        Vi ska hinna hem till jul ska du se. Balthazar korsade fingrarna bakom ryggen och hoppades att han hade rätt.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback