På Trinidad

I natt var jag på Trinidad. Det var jag och tre tjejer till. A som jag jobbar med
och S som jag gått i skolan med.

Vädret var inte precis turistväder, det var mer höst än sol och bad.
Tydligen var stranden till för att äta på. Så vi satt med våra filtar och åt och
jag surade för att jag inte hade hittat muffins som de andra.

Precis när man kom till stranden så fanns det en låda till höger. I den fanns
fyra påsar med mat. om man ville ha nya påsar så bara stängde man locket
igen så kom det nya automatiskt när man öppnade. Magic liksom.

Sen när vi skulle åka hem blev det förvirrande för det var inte med samma som
jag åkte dit. Dessutom så åkte vi tåg och jag  kom ifrån de andra och fick av någon
anledning inte med mig resväskan. Antar att den fortfarande står kvar.

Jag hamnade i sista vagnen bredvid en underlig kille. MInns inte vad han gjorde som
var så underligt men underlig var han.

Sedan kom vi hem till vårt hus och våra föräldrar mötte upp så det blev en hel hög.
Jag bodde tillsammans med några som jag gått i skolan med. M var full och kräktes
på toa. Och det var minsann inte första gången!

Huset var enormt tjusigt. Med högt i tak och stora rum. Killarna hade skickat hem kort
till oss från semestern och den som passade huset hade hängt upp dem som på
en tvättlina. Någon hade minsann använt vårt vardagsrum till att arbeta i också för
där låg det stora travar med kuvert.

Så kan en resa på natten då.. undra om vart väskan är ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback