I ett hus

Jag sitter på sängen som står precis vid ett fönster. Tittar ut och ser rakt in till
en gammal dagmamma. Huset stämmer inte riktigt med verkligheten för jag
tittar in i ett rum som är fullt med hyllor med böcker och pärmar. Vet att om jag
lutar mig framåt och tittar åt vänster så ser jag ett tegelhus. Plötsligt så är det
just det huset vi har flyttat till fast att jag är kvar i samma rum.

Jag tittar runt i rummet och ser att längs ena väggen så står det små trähyllor
med papper och kuvert. Jag går dit och börjar kolla på dem De är den förra
ägarens som de ska hämta. Funderar på om jag kanske kan ta papper utan
att det märks. Kollar närmre på papperna och ser att det är ritade fjärilar på
dem. På endel papper har någon börjar klippa ut dem. Jag tror att det är sonen
i familjen som bodde här tidigare. Han är något år äldre än mig.

När jag kollar på kuverten så kommer en tjej upp för trappan. Lite mullig,
långt hår som är uppsatt. Hon säger att jag ska följa med för de ska bruna
honom. Jag följer med in i vad som verkar vara föräldrarnas sovrum.

Vi klättrar upp i sängen och ser ut över en stor gräsmatta och grusplan.
Där står en solbränd gammal gubbe tillsammans med en ung tjej med
långt hår. Jag bankar på rutan men de hör mig inte. Jag öppnar fönstret
och skriker åt henne att låta bli. Då bara vet jag att hon inte hade tänkt göra
något från början utan att hon frågar honom något.

En mycket spännande dröm inte sant?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback