Dålig Lidlkaraktär

Hysteriska julen har börjat.

Det är underkläder i skyltfönsterna och granrisgirlanger runt dem.
Det är julblommor i varje hörn, tydligen blir det inte jul om man inte har minst en julstjärna. Helst en hyacint och en amarylis och en julkaktus och en en också.
Det är adventsstakar med fyra ljus och mossa. Är man riktigt tradionell så petar men ner någon svamp också.
Det är adventsstakar och julstjärnor  i fönsterna och julgardiner.

Men framför allt så är det mathysteriskt. Gröt, skinka, sill, ägg, sillsallad, rödbetssallad, rödkål, brunkål, jansons frestelse, ål, köttbullar och prinskorvar. Jag förstår inte denna entusiasm över julmaten. Det är ju inte som att vi inte äter korv och köttbullar under resten av året.

Eftersom jag är julminimalist så tar jag det fortfarande lugnt. Julklapparna är fixade och adventsstaken kommer väl upp lille julafton tillsammans med det andra. Jag bor i lägenheten utan ljusstakar eller stjärnor i fönsterna ;)

Så istället för att stressa över julen så  har jag drabbats av dålig Lidlkaraktär. Det drabbas jag av varje gång de säljer billiga pysselpaket. Vanligtvis så bojkottar jag Lidl brutalt men när det kommer till pyssel så smälter jag som en snögubbe i Skåne.

*plask borta*


Kommentarer
Postat av: sven bertil

Eoohh,julaskinka som ä så gott!!!!

2005-11-30 @ 16:18:01
Postat av: Gittan

Ja vad är väl julen då föruton snoriga ungars klagan över allt de vill ha...
Frågar mig ofta varför jag skaffade Kevin,Liam,Pricilla o Samantha.....på julhelgen ska de vara hos sina farsor iaf...o han kan gott behålla dem!!

2005-11-30 @ 16:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback