1000 sms på 30 dagar

Som teliakund har jag nu erbjudits det otroliga erbjudandet om 1000 sms för 100 kr. Dessa 1000 sms måste användas upp under en 30 dagars period.

Låt oss räkna lite.  Fram med penna och papper.

Följande tal ska lösas med fullständiga uträkningar.

1. Hur många sms behöver man skicka varje dag för att de ska ta slut inom 30 dagar?
(förutsatt att man sänder samma antal varje dag)

2. Hur mycket kostar varje sms?

3. Ordinarie priset är 1.25 per sms. Hur många sms kan du vanligtvis skicka för 100 kr?

4. Under förutsättning att du jobbar/studerar under åtta timmar varje dag samt att du sover åtta timmar varje dag och under dessa perionder INTE kan skicka sms, hur många timmar kan du skicka sms samt hur många sms behöver du skicka varje timme för att ta slut på dem? (helgerna räknas på samma sätt för att göra det helare lite enklare)

5. Hur stor är sannolikheten att jag lyckas med att skicka upp mina 1000 sms under en 30-dagars period?

Imorgon skickar jag gratis sms. Det tycker jag låter bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback